SZCZEGÓŁY PROJEKTÓW
- Kategoria Szkolenia dla kierowników, Szkolenia dla menedżerów, Zarządzanie
O PROJEKCIE
Opis i cel projektu:
Projekt zrealizowaliśmy dla firmy produkcyjnej działającej w branży meblarskiej. Adresatami projektu byli menedżerowie wszystkich szczebli – od brygadzistów po kierowników fabryk. Celem projektu było zwiększenie wiedzy i umiejętności menedżerów w zakresie zarządzania, a także ukształtowanie oczekiwanych postaw w stosunku do firmy, podwładnych i przełożonych.
Projekt składał się z następujących działań:
- Ustalenie wymagań Zamawiającego w zakresie przyszłego poziomu kompetencji menedżerów;
- Warsztat inicjalny, określenie oczekiwań uczestników projektu;
- Realizacja 14 dni szkoleniowych z zakresu zarządzania dla dwóch grup szkoleniowych;
- Realizacja 2 dni warsztatów outdoorowych z zakresu zespołowego uczenia się dla dwóch grup szkoleniowych;
- Ocena rezultatu projektu na podstawie wywiadów z przełożonymi uczestników szkoleń;
Rezultaty projektu:
W ramach projektu zrealizowano siedem dwudniowych szkoleń w ramach których uczestnicy pogłębili wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Komunikowania zasad współpracy z zespołem;
- Delegowania zadań;
- Udzielania informacji zwrotnej;
- Prowadzenia rozmów nagradzających;
- Prowadzenia rozmów dyscyplinujących;
- Radzenia sobie ze stresem w codziennej pracy;
- Współpracy międzydziałowej;
- Zespołowego uczenia się.
Cykl działań rozwojowych uwzględniał również zbudowanie poczucia odpowiedzialności wśród kierowników, postawy kooperatywnej, otwartości i odwagi do raportowania własnych i zespołowych błędów.
W ramach wsparcia trener realizujący projekt prowadził konsultacje mailowe i telefoniczne dla uczestników przez cały czas trwania projektu.
Na podstawie obserwacji przeszkolonej kadry i porównania ze stanem wyjściowym Zamawiający uznał, że założone cele projektu zostały zrealizowane.